Pàgines

Lliçons de Sant Jordi

El dia Sant Jordi a Roses sempre és especial. Aquest any vaig assistir a la sisena marató poètica que es va celebrar a l’IES Cap Norfeu, en part dedicada aquest any a recordar el desè aniversari de la mort de l’escriptora Mª Àngels Anglada. Un acte ple de poesia, premis i reconeixements a alumnes molt ben organitzat i amb una gran participació.


Ens ho vàrem passar la mar de bé i fins i tot vaig recitar una faula de La Fontaine en francès: concretament Le corbeau et le Renard ( traducció al català ). La faula parla sobre la vanitat i l'he vaig aprendre quan estudiava a Liceu Francès.

Però també vaig tenir una estona per passejar i comprar llibres i roses en una Plaça Catalunya que cada 23 d’abril fa més goig.

Evidentment no tot es va acabar aquí. Al migdia vàrem rebre a l’ajuntament la delegació de Ceret que ens tornava la visita de la que us vaig parlar per signar el conveni per fomentar l’intercanvi juvenil i cultural entre ambdós municipis.



Un apunt: els amics de Ceret quan es refereixen al Principat parlen de la Catalunya Sud, una expressió que descriu un sentiment de catalanitat intens. No ens ha d’extranyar que de la delegació que ens va visitar tots comprenien el català i la majoria el parlaven fluïdament, especialment l’alcalde i el tècnic de joventut que, per cert, és soci de la Piscina Municipal de Roses!

Marxo cap a Brussel•les...