Pàgines

La maleïda lògica actual

diaridegirona.cat » Opinió
La maleïda lògica electoral
 10:31   VOTI AQUESTA NOTÍCIA 





 
MAGDA CASAMITJANA la gran batalla que em va tocar lliurar quan era alcaldessa de Roses va ser l'atermenament dels canals Santa Margarida i l'afectació de la zona de la Gola de ?l'Es?tany -una zona urbana amb més de 1.200 habitatges, hotels i comerços- per la Llei de Costes.
Hi ha una cosa que no he explicat mai i el darrer article de Jordi Xuclà sobre l'aeroport de Girona m'ha retornat a la memòria. Ara fa just un any, vaig convocar tots els partits gironins amb representació al Congrés dels Diputats a una reunió a Roses per definir una estratègia comuna a Madrid per resoldre l'afectació de la Gola de l'Estany i l'atermenament. Una reunió sense mitjans, discreta, de treball. Els convocats Montse Palma (PSC), Francesc Canet (ERC) i Jordi Xuclà (CiU), que va declinar la invitació per motius personals i en el seu lloc va venir Montserrat Surroca (CiU). La lògica, maleïda lògica, electoral -eleccions al Parlament de Catalunya- van fer impossible arribar a un acord. El calendari electoral no permetia ni a ERC ni a CiU estar en disposició d'arribar a un acord per treballar plegats.
El que ve és conegut: mocions esbiaixades a Madrid i a Roses, figures jurídiques inventades que no s'ajustaven a la realitat de la MarinaÉ I articles tan surrealistes com el que va escriure Jordi Xuclà el gener d'aquest any i que diu textualment: "El Ministeri de Medi Ambient ha decidit aplicar la Llei de Costes a Empuriabrava i si no hi posem remei aviat a Santa Margarita". Santa Margarita feia ja més de 2 anys que tenia la llosa de la Llei de Costes a sobre i Xuclà encara no se n'havia assabentat.
Ara, en el seu article titulat El socialisme passiu, sembla que tampoc tingui consciència de la importància de l'impacte de Ryanair en l'economia gironina en general i en la de la Costa Brava en particular. El 60% dels visitants que arriben per aire a les nostres comarques declaren que no ho farien -de fet no ho faran si l'actitud de CiU no canvia- sense els vols de Ryanair. Si fem números rodons, l'economia gironina perdrà 100 milions d'euros cada any. I això ni la Costa Brava, ni el Pirineu, ni la nostra economia en general no s'ho poden permetre.
Però a més la nostra credibilitat com a terra d'oportunitats està en joc. Si no som capaços de mantenir els vols que generen un trànsit de 4,5 milions de passatgers i 200 milions d'euros anuals, com volem ser creïbles quan demanem la gestió autònoma de l'aeroport de Girona argumentant que es gestiona millor des de la proximitat?
Una vegada més la lògica electoral, la maleïda lògica, impedirà CiU negociar amb Ryanair com, ara fa un any, els va impedir asseure's i teixir una estratègia conjunta per Santa Margarita. Seguiran carregant contra el PSC i proposant com a solució substituir els avions de Ryanair que arribaven d'arreu d'Europa per autobusos des de Barcelona. Continuaran obviant que el futur de l'economia de les nostres comarques és Europa. I amb Europa ens hi hem de connectar per aire i en alta velocitat, no en autobús.